Wednesday, May 7, 2014

KAPALI KÖY PİDESİ(PAZILI,SOĞANLI,LORLU)








HAMUR İŞLERİ BURADA

Daha önce yayınladığım bu harika 

PAZILI,TAZE SOĞANLI MAYALI GÖZLEME lerden

 ayırdığım hamurla yaptım bu kapalı pideyi

malzemeleri burada tekrar paylaşıyorum

hamur için:

1 kg un,

1 kahve fincanı sızma zeytinyağı,

1 çay bardağı ayran ( yoğurt yerine ),

1 çay kaşığı tuz,

1 tatlı kaşığı şeker,

1 paket (instant) kuru maya,

aldığı kadar ılık su

iç malzemesi :

1  demet pazı,

2 demet yeşil soğan,ve yeşil yaprakları,

büyük bir kase taze nane (bahçeden),

maydanoz,dereotu,

250 gr taze kaşar loru,

1 çay bardağı sızma zeytinyağı,

tuz

k.biber ve pul biber kalmamış :(

hamur sevgi ile yoğrulur,mayalanması için kapağı örtülerek bekletilir,

bu arada iç malzemesi hazırlanır,yeşillikler ince kıyılır,tüm malzemeler derin bir kap içinde çiğden  hazırlanır karıştırılır,

1 Tepsi için yaklaşık 2 greyfurt büyüklüğünde hamur alıp unlu tezgahta inceltip ortasına iç malzemeyi koyup kenarlarını kapattım,ters çevirip kağıt serili fırın tepsisine yerleştirdim elimle yassıltarak her yerini eşit hale getirdim,tepsi mayası alması için biraz beklettim,üstüne elimle az yağ sürüp fırında pişirdim

No comments:

Post a Comment